وبلاگ چنار کالا

چه عواملی باعث سوختن حافظه داخلی (هارد) موبایل می شود؟

چه عواملی باعث سوختن حافظه داخلی یا همان به اصطلاح هارد موبایل می شود؟

این سوالی ست که کاربرانی که با این مشکل مواجه شدند از ما میپرسند.ما سعی کردیم در یک مقاله کوتاه به بررسی این مشکل بپردازیم.

علت خرابی و سوختن حافظه داخلی موبایل به عوامل مختلفی بستگی دارد. که در اینجا شما را با شایعترین آنها آشنا میکنم.

۱.یکی از دلایل اصلی سوختن هارد گوشی زمانی است که گوشی شما در حال شارژ است و شما اقدام به خاموش یا ریست کردن گوشی می کنید.

۲. زمانی که باتری گوشی موبایل شما زیر ۲۰ % است اقدام به بازیابی تنظیمات کارخانه یا همان ریست فکتوری یا ریست معمولی نکنید.

چون در این حالت عمل خواندن و نوشتن به ولتاژ بیشتری از باتری نیاز دارد و اینکار سبب میشود که به هارد ولتاژ مناسبی نرسد و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود .پس همیشه توجه داشته باشید که باتری گوشی بالای ۵۰ درصد شارژ داشته باشد.

۳. یکی دیگر از دلایل سوختن هارد و حافظه گوشی پر بودن آن است.سعی کنید فایلهای غیرضروری گوشی همراه خود را پاک کنید.

۴. ضربه خوردگی و آب خوردگی نیز یکی از دلایل شایع سوختن هارد میباشد.زمانی که دستگاه شما ضربه یا آب خوردگی پیدا می کند شاید مدتها کار کند ولی یک روز که بی دلیل خاموش میشه هارد گوشیتون سوخته و باید تعویض بشه.ضربه خوردگی و آب خوردگی یادتون باشه هیچوقت خودشو همان لحظه نشون نمیده .

۵. استفاده از شارژر های غیر استاندارد هم یکی از دلیل های سوختن آی سی هارد و تغذیه گوشی است. همه ی گوشیها برای شارژ شدن باتری از یک آمپر خاصی استفاده میکنند که فقط مخصوص همان گوشی است. باید از شاژری که مخصوص مدل دستگاه تان است استفاده کنید.

mobile-repaire2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *